Utilizarea unor cauciucuri de iarnă la temperaturi de peste şapte grade Celsius sau chiar 15-20 de grade, cum a fost cazul ultimelor zile, poate deveni periculoasă.
Fiecare tip de anvelopă este proiectată pentru a rula într-un anumit mediu. “Distanţele de frânare sunt afectate serios dacă anvelopele de iarnă sunt utilizate la temperaturi de peste şapte grade Celsius. Compoziţia anvelopelor de iarnă devine din ce în ce mai moale pe măsură ce temperaturile cresc.
Acest lucru înseamnă distanţe mai mari de frânare, instabilitate şi manevrabilitate mai slabă – la fel cum în cazul anvelopelor de vară compoziţia devine prea tare la temperaturi joase şi maşina frânează mai greu sau derapează mai uşor” spune Tudor Bratu, redactorul-şef al revistei ProMotor. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, alături de Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi Regia Autonomă “Registrul Auto Român” (RAR), au informat, joi, că începând cu data de 1 noiembrie 2011 intră în vigoare prevederile OG 5/2011 privind obligativitatea dotării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.
Anvelopele de iarnă trebuie să fie inscripţionate cu M şi S, în caz contrar şoferii riscă de la nouă la 20 puncte-amendă, respectiv între 603 şi 1.340 de lei, sancţiunea contravenţională fiind însoţită şi de măsura reţinerii certificatului de înmatriculare.
Utilizarea unor cauciucuri de iarnă la temperaturi de peste şapte grade Celsius sau chiar 15-20 de grade, cum a fost cazul ultimelor zile, poate deveni periculoasă.
Fiecare tip de anvelopă este proiectată pentru a rula într-un anumit mediu. “Distanţele de frânare sunt afectate serios dacă anvelopele de iarnă sunt utilizate la temperaturi de peste şapte grade Celsius. Compoziţia anvelopelor de iarnă devine din ce în ce