Noua testare initiala a elevilor si liceenilor ieseni a demonstrat, inca o data, ca situatia dificila din invatamantul preuniversitar iesean continua sa se agraveze. "S-a constatat faptul ca rezultatele elevilor sunt proaste, trebuie sa recunosc acest lucru. Totusi, aceste evaluari au fost concepute tocmai pentru a se vedea nivelul la care ne aflam si sa corectam acest fapt. Pe de alta parte, din acest considerent s-au si introdus aceste evaluari, pentru a lua masurile de indreptare a nivelului de pregatire al elevilor atunci cand, inca, se mai poate. In esenta, tot ceea ce vreau sa spun este ca aceste rezultate nu fac decat sa reflecteze nivelul la care se afla invatamantul si pregatirea elevilor nostri", arata Liliana Romaniuc, inspectorul general al ISJ.
De precizat faptul ca, potrivit modificarilor din invatamantul preuniversitar, in baza noii Legi a Educatiei Nationale (LEN), elevii din ciclul primar, gimnazial si liceal au fost evaluati, acum mai bine de o luna, in cadrul testarilor initiale. Pentru noul tip de evaluare al elevilor de gimnaziu si liceu, Ministerul Educatiei a si publicat modele de teste pe site-ul http://subiecte.edu.ro/2012. Centrul National de Evaluare si Examinare a elaborat, pe langa acestea, si baremele de evaluare si de notare, precum si precizari referitoare la specificul testelor. Cadrele didactice au fost nevoite sa elaboreze si valideze, la nivelul colectivului de catedra sau comisie metodica a unitatilor de invatamant, teste de evaluare initiala având ca reper modelele postate. Rezultatele obtinute în urma evaluarii nu s-au trecut în catalog si s-au comunicat doar elevilor si parintilor.
Noua testare initiala a elevilor si liceenilor ieseni a demonstrat, inca o data, ca situatia dificila din invatamantul preuniversitar iesean continua sa se agraveze. "S-a constatat faptul ca rezultatele elevilor sunt