Liderul global al site-urilor cu reduceri a strâns 700 milioane de dolari la oferta publică iniţială
Suma obţinută este pentru doar 5% din acţiunile companiei
Groupon Inc a reuşit să atragă fonduri de 700 de milioane de dolari după lansarea Ofertei Publice Iniţiale (IPO) şi devine a doua cea mai importantă listare la bursă a unei companii de Internet, după Google Inc. În 2004, cel mai mare motor de căutare din lume şi liderul pieţei de publicitate online a scos din buzunarele investitorilor 1,7 miliarde de dolari, însă într-o perioadă de creştere economică. Performanţa Groupon este cu atât mai importantă nu doar din prisma sumei atrase, cât în contextul în care economia globală se află acum.
În prezent, liderul global în site-uri de reduceri este evaluat la aproape 13 miliarde de euro, după ce a suplimentat oferta publică cu 5 milioane de acţiuni la 35 milioane, pe care le-a vândut la un preţ de 20 de dolari, peste nivelul indicativ anunţat anterior de 16-18 dolari, ca urmare a cererii ridicate din partea investitorilor. Participaţia vândută pe bursă reprezintă numai 5% din acţiunile companiei, potrivit Yahoo! News.
E scumpă acum, dar nu ştim ce va fi pe viitor
Groupon, care se tranzacţionează la Nasdaq sub simbolul GRPN, a devenit o companie scumpă în prezent, dar pe termen lung valoarea companiei ar putea scădea, odată cu noi introduceri de pachete de acţiuni pe piaţă.
"Groupon este o companie scumpă. Evaluarea de 12,8 miliarde de dolari se datorează doar volumului redus de acţiuni care au fost emise în piaţă. Reacţia investitorilor de azi la anunţul LinkedIn că vrea să vândă acţiuni de 500 milioane de dolari prin intermediul pieţei de capital a determinat o scădere a preţului pe acţiune de 9% în doar câteva ore. Acesta este un exemplu prin care putem să ne dăm seama cât de distorsionată (ca valoare) poate fi o