Un studiu realizat online de o firmă de management relevă cât de repede ne pot judeca oamenii pe reţelele de socializare şi în ce manieră îi influenţează pe aceştia pozele pe care le-am postat pe propriul profil. Dacă o poză de grup sau una în care cineva zâmbeşte lasă cu siguranţă o impresie pozitivă, fotografiile cu maşini sau cu trupuri îmbrăcate doar cu un bikini provoacă reacţii ironice sau de respingere din partea celui carevizitează profilul cuiva pentru prima dată, scrie Daily Mail.
Potrivit rezultatelor studiului, este suficient ca cineva să petreacă cinci minute şi jumătate pe profilul cuiva şi prin albumele foto ale acelei persoane pentru a-şi forma o părere despre aceasta.
În ce priveşte o întâlnire faţă în faţă, aici sunt necesare cam nouă minute şi jumătate pentru a se forma această primă opinie. "Este dificil să te abţii din a judeca pe cineva fie după fotografiile postate pe Internet, fie după prezenţa lor de spirit. Este foarte uşor să ajungi la concluzii după ce vizualizezi profilul unei persoane, mai ales dacă aceasta a postat poze sau şi-a exprimat anumite convingeri", a explicat unul dintre cei care a colaborat la realizarea studiului.
Şase din zece persoane intervievate în cadrul studiului au mărturisit că ajung repede la concluzii după ce au vizitat profilul cuiva de pe o reţea de socializare. În plus, 40% dintre intervievaţi au explicat că le este mult mai uşor să-şi formeze o părere despre cineva după ce i-au vizionat fotografiile decât după o întâlnire faţă în faţă.
În cadrul acestui studiu s-au examinat 18 categorii diferite de fotografii, acoperind cele mai comune tipuri de poze încărcate pe aceste site-uri de socializare. Printre fotografiile care creează o imagine pozitivă se numără pozele cu grupuri de prieteni sau portretele. Aici intră si fotografiile de la nunţi, cele cu bebeluşi sau pozele în care cineva zâm