Un fost coleg de la Cotidianul, Dorin Petrişor, îl acuză ritos pe Andrei Pleşu că ar face reclamă unui restaurant despre care scrie că i-a plăcut. Ceea ce, crede Dorin Petrişor, nu s-ar cuveni, explicînd că dacă el ar face acelaşi lucru într-o publicaţie i s-ar scoate pe ochi laudele aduse unui restaurant care-i place, drept publicitate mascată. Nu numai că nu mi se pare că e aşa, dar văd că Dorin Petrişor îi face şi proces de intenţie lui Pleşu, aşa de-un chichirez-gîlceava.
Dacă ţi-a plăcut cum ai fost servit şi cu ce într-un restaurant şi le spui asta cititorilor se cheamă că faci reclamă acelui restaurant? Da. Dar asta în aceeaşi măsură dacă spui că-ţi plac diverse alte lucruri. Încît nu văd care-i problema. Dacă ai un contract de publicitate cu restaurantul în discuţie şi te apuci să-l lauzi, asta e altceva. Atunci faci servicii publicitare, care ar trebui marcate ca atare.
Dar dacă le spui cititorilor, după o experienţă agreabilă, că te-ai simţit bine într-un restaurant, asta poate fi luată cel mult drept o recomandare subînţeleasă, de tip, mie mi-a plăcut acolo! Ceea ce, dacă ai încredere în gusturile lui Andrei Pleşu, care nu e cunoscut ca un critic de restaurante, te poate face să te duci de curiozitate la localul cu pricina. Mi se pare o prostie să te agăţi de Pleşu din cauza asta, dacă n-ai nici o dovadă că eseistul are un contract publicitar cu restaurantul cu pricina, şi să-i mai tragi şi un pamflet gros pe temeiul acestei premise eronate.
Un fost coleg de la Cotidianul, Dorin Petrişor, îl acuză ritos pe Andrei Pleşu că ar face reclamă unui restaurant despre care scrie că i-a plăcut. Ceea ce, crede Dorin Petrişor, nu s-ar cuveni, explicînd că dacă el ar face acelaşi lucru într-o publicaţie i s-ar scoate pe ochi laudele aduse unui restaurant care-i place, drept publicitate mascată. Nu numai că nu mi se pare că e aşa, dar văd că Dorin P