Taxe mai mici, personal calificat, programe speciale care să aducă turiști străini și, nu în ultimul rând, o singură voce a patronatelor. Sunt câteva dintre prioritățile pentru anul viitor, pe care patronii din turism le-au punctat vineri, într-o discuție liberă cu autoritățile competente din sector.
Pornind de la ceea ce s-ar fi putut face până în prezent și de la comparațiile arhicunoscute cu Bulgaria, care stă mult mai bine când vine vorba de atragerea turișitilor străini, participanții la evenimentul ”Prioritățile patronatelor din turism în 2012”, organizat în cadrul Târgului de Turism de la Romexpo, au încercat să facă o imagine a ceea ce se dorește să fie industria locală de turism, venind cu argumente solide că ”totul este posibil”, iar imaginea României în afară ar putea fi schimbată dacă „există voință”.
„Avem nevoie de o strategie corectă de imagine, TVA-ul ar trebui să fie 9% la toate serviciile turistice, calitatea trebuie să crească, iar personalul să beneficieze de pregătire corespunzătoare”, a trecut în revistă Mohammad Murad, președintele Asociației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), câteva din obiectivele pentru 2012. Acesta a făcut referire și la vecinii bulgari, unde taxele sunt mult mai mici, iar impozitul pe profit este de 10%. „La ei nu sunt 50 de taxe: taxă de venire, taxă de plecare.. etc. Nu mai facem față cu atâtea taxe”, a punctat el. Mai mult, în opinia lui Murad, nici Guvernul, nici patronii nu au o strategie foarte clară pentru dezvoltarea turismului sau o „cultură patronală”. „Timp de 20 de ani, am fost preocupați să facem ceva în primul rând pentru noi și nu la nivel de sector turistic. În plus, avem probleme cu autoritățile locale care nu ne ascultă și nu ne consultă suficient pentru că puterea este greu de cedat”, a mai spus președintele FPTR.
Un singur patronat în turism
@N_P