Uniunea Europeana a alocat aproximativ 7,2 miliarde de euro pentru dezvoltarea unui numar de peste 300 de proiecte de infrastructura rutiera, feroviara si navala pentru intervalul 2007-2013.
Majoritatea sumelor, circa 61%, sunt destinate imbunatatirii infrastructurii feroviare din statele membre ale Uniunii Europene. Pe urmatoarele locuri in functie de alocarea bugetara se afla canalele navigabile (9%), Sistemul European de Management al Traficului Feroviar - ERMTS (6,3%) si managementul traficului aerian (5,8%).
Romania este implicata in doar 11 din cele peste 300 de proiecte de infrastructura ale UE. Cel mai important proiect la care Romania ia parte, autostrada Igoumenitsa/Patra - Atena - Sofia - Budapesta, se afla pe locul 7 pe lista prioritatilor UE. Pe teritoriul Romaniei autostrada va uni Aradul de Constanta prin Timisoara, Sibiu, Ramnicu Valcea, Pitesti si Bucuresti.
La randul lor, "autostrada navigabila" Main - Dunare si legatura feroviara intre Atena - Sofia - Budapesta - Viena - Praga si Dresda se afla pe pozitiile prioritare cu numerele 18, respectiv 22.
Proiectul prioritar nr. 1 - Axa feroviara Berlin-Verona/Milano-Bologna-Napoli-Messina-Palermo
Proiectul prioritar nr. 2 - Axa feroviara de mare viteza Paris-Bruxelles / Bruxelles - Koln - Amsterdam - Londra
Proiectul prioritar nr. 3 - Axa feroviara de mare viteza din Sud-Vestul Europei
Proiectul prioritar nr. 4 - Axa feroviara de mare viteza estica
Proiectul prioritar nr. 5 - Linia batava
Proiectul prioritar nr. 6 - Axa feroviara Lyon-Trieste-Divaca/Koper-Divaca-Ljubljana-Budapesta- granite cu Ucraina
Proiectul prioritar nr. 7 - Autostrada Igoumenitsa/Patra - Atena - Sofia - Budapesta
Proiectul priori