„Ziua Bărbatului“ este cea mai bună campanie integrată a deceniului, a decis juriul festivalului de publicitate ADOR 2011. Cine știe de ce? Prietenii - și nu numai.
O idee pornită acum patru ani - „la o bere, a fost aprobată tot la o bere, fără mari brief-uri şi fără mari şedinţe de strategie şi comitete“, după cum povesteşte Bogdan Naumovici, „creierul“ acestei platforme de brand pe vremea când lucra pentru Bergenbier la Leo Burnett&Target (acum este proprietarul agenţiei 23 Communication Ideas - n.r.) -, e tot proaspătă precum berea abia turnată în pahar. Care e ingredientul secret ce a conservat eficienţa campaniei „Ziua Bărbatului“ (2007-2011), realizată de Leo Burnett pentru Bergenbier?
„A răspuns la o nevoie a consumatorilor“, spune fără ezitare Tiberiu Mercurian, director de marketing la Bergenbier SA. „Bărbaţii erau oarecum defavorizaţi - femeile sunt privilegiate cu două sărbători, una pe 1 Martie şi alta pe 8, şi au vrut şi ei să aibă o zi numai a lor. Bergenbier, o bere care s-a poziţionat de la început ca fiind a bărbaților, a luat atitudine şi a devenit un fel de portavoce a lor. Aşa s-a ajuns la 5 Mai - Ziua Bărbatului“, intră în detalii Mercurian.
Şi puţin a lipsit ca această zi să aibă şi o recunoaştere oficială, printr-o lege dată de Parlamentul României. „Am avut o inițiativă legislativă în 2008; atunci, petiția a fost semnată de vreo 420.000 de bărbați. Din ce mi s-a povestit, au lipsit doar 25.000 de semnături pentru a putea prezenta Parlamentului proiectul pentru ca 5 mai să fie zi liberă“, povesteşte el. Cu sau fără recunoaştere oficială, „Ziua Bărbatului“ a devenit „un fenomen de mare amploare. Atenţie, nu vorbim doar de o zi și un eveniment punctual, e o campanie întreagă cu mult timp înainte“, continuă Tiberiu Mercurian. Pe ce îşi bazează afirmaţiile? În ziua de 5 Mai a lui 2009, anul în care Bergenbi