Nu e o metaforă: într un singur an – 2011, H&M inaugurează la fel de multe magazine ca Zara în șase ani. Suedezii încasează, zilnic, peste 20.000 de euro per magazin.
Tehnic vorbind, principalului rival la nivel global, brandul spaniol Zara, din portofoliul Inditex, este prezent aici din 2004 (prin franciză, abia la sfârșitul lui 2007 Inditex a intrat în nume propriu) și număra la sfârșitul anului trecut 11 magazine, adică exact câte va avea H&M la sfârșitul acestei luni, după ce va deschide încă trei magazine - în Sun Plaza București (19 noiembrie), Lotus Center Oradea (24 noiembrie) şi Maritimo Shopping Center Constanţa (25 noiembrie).
Intrat pe piață în martie 2011, mult mai târziu decât competitorii la nivel internațional – Zara, C&A, New Yorker, Mango (operat în România de Solmar Grup), Takko, Kiabi sau Debenhams (adus aici de Rafar, divizia de fashion a Grupului RTC) –, H&M se grăbește, deci, să recupereze decalajul.
“România este o piață interesantă, cu o populație tânără și pasionată de modă și credem că există un potențial enorm de expansiune în această țară. Românii ne-au întâmpinat la fiecare deschidere cu foarte mult interes. Suntem în permanență în căutare de noi locații pentru magazinele noastre”. spune Laura Sinca, director de marketing și comunicare H&M România.
Suedezii au vândut, în perioada martie-august, în România, de circa 21,2 milioane de euro (inclusiv TVA), potrivit datelor companiei. Dacă se va menține nivelul încasărilor, H&M ar putea încheia anul cu vânzări de peste 40 de milioane de euro.
Pentru comparație, Zara a avut vânzări de 243,2 mil. lei (58 mil. euro) în 2010, în creştere de la 194,1 mil. lei (45,8 mil. euro) cât a fost cifra raportată la Ministerul Finanțelor în 2009. Profitul raportat a crescut cu 25%, până la 48,5 mil. lei (11,5 mil.euro).
Valoarea estimată a pieței locale de modă – îmbrăcă