Companiile cauta mai mult in online cresterea vanzarilor, in detrimentul notorietatii, pe fondul scaderii bugetelor de marketing. Acest lucru duce la alocarea unor investitii din ce in ce mai mari in publicitatea facuta pe Google sau Facebook si restrangerea sumelor alocate pentru promovarea clasica.
Despre cauzele pentru care Google si Facebook castiga tot mai multa popularitate in randul clientilor de publicitate, dar si despre cat cheltuiesc ei in aceste medii, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu mai multi jucatori din aceasta piata.
Alin Chiriac, managing partner al agentiei de digital Strategad, sustine ca bugetele alocate pentru publicitatea pe Google au crescut in primul semestrul al anului, in unele cazuri, si cu 300%, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Dupa o campanie pilot in toamna anului 2010, majoritatea clientilor au bugetat separat campanii Google pentru 2011. Fata de 2010, cresterea medie a fost de aproximativ 60% la o cifra de aproximativ 250.000 euro in primul semestru al anului 2011", a adaugat Chiriac.
Din portofoliul agentiei fac parte clienti precum Supreme Group, Medlife, Kiwi Finance sau Apla. Potrivit lui Alin Chiriac, acestea aloca in prezent procente mai mari, respectiv intre 40 si 45% din bugetul de promovare pentru a-si face publicitate pe Google, in timp ce alte 25 de procente merg catre Facebook, iar restul catre alte medii online.
Google atrage intre 8 si 10 milioane de euro
In aceste conditii, managing partnerul Strategad estimeaza ca investitiile anuale in Google Adwords sunt cuprinse intre 8 si 10 milioane de euro, "aici fiind inclusi si jucatorii individuali care inca nu au o agentie sau un consultant", dupa cum spune Chiriac.
"Cred ca odata cu restrangerea bugetului de marketing, toti clientii au cautat sa obtina mai degraba rezultate din detr