Actriţa de la Hollywood se luptă din nou cu Tilda Swinton pentru o statuetă.
Academia Europeană de Film acordă premiile sale anuale, pe 3 decembrie, la Berlin. Având în vedere nominalizările anunţate în cursul weekend-ului abia încheiat, cursa pentru aceste trofee se poate rezuma simplu - Oscar versus Cannes. Şi nicăieri nu e mai evidentă această luptă decât în lista lungmetrajelor care concurează pentru titlul "Cel mai bun film european".
Din categoria "oscarizatelor" sunt incluse în cursă lungmetrajele "Discursul regelui", de Tom Hooper (patru statuete) şi "Într-o lume mai bună", de Susanne Bier ("Cel mai bun film străin").
În opoziţie cu aceste filme clasice în termeni de scenariu şi realizare, vin mai numeroasele şi mai originalele rivale importate de pe Croazetă. Mai precis, "Le Havre", de Aki Kaurismäki (considerat marele nedreptăţit al ediţiei din acest an a Festivalului de la Cannes), "mutul" "The Artist", de Michel Hazanavicius (premiul pentru cea mai bună interpretare masculină pe Croazetă), "Melancholia" lui Lars von Trier (premiul pentru cea mai bună interpretare feminină) şi "Le gamin au velo", de Jean-Pierre şi Luc Dardenne (Marele premiu al juriului).
Măcel la premiile pentru interpretare
Kirsten Dunst a fost premiată la Cannes pentru rolul principal din "Melancholia". Avea destui colegi "hollywoodieni" în juriu. Însă destule voci avizate au protestat împotriva premierii ei, spunând că veterana Tilda Swinton, care ducea în spate tot greul lungmetrajului "We Need to Talk About Kevin", de Lynne Ramsay, ar fi meritat cu prisosinţă trofeul.
Acum, la Oscarurile europene, lupta se reia. Asta pentru că Dunst nu doar joacă într-un film european, ci şi are, pe lângă cetăţenia americană, un paşaport german.
Însă "The Hollywood Reporter" o dă drept câştigătoare pe Swinton de această dată. În afară de cele două, restul n