Pentru a putea ajunge o destinație turistică însemnată, România trebuie să-și construiască o infrastructură la nivel european, să investească în calitatea serviciilor și în formarea personalului care activează în acest domeniu. Dacă ar reuși să facă acest lucru în următorii cinci ani ar reuși să aducă venituri suplimentare de 1-1,5 miliarde de euro, potrivit unui raport pe turism realizat de BCR, pe baza datelor institutului european de statistică, Eurostat. Sursa: CODRIN PRISECARU
"Deşi are unul dintre cele mai ridicate potenţiale din turism din regiune (peisaje naturale şi biodiversitate), România atrage destul de greu turişti străini care sunt dispuşi să cheltuiască, în medie, de 12 ori mai mult decât cei autohtoni", a declarat economistul şef al BCR, Lucian Anghel.
Potrivit acestuia, fluxurile din balanţa turismului ar putea creşte cu 1-1,5 miliarde euro, în 2016, prin atragerea mai multor investiţii străine directe, care ar contribui la îmbunătăţirea serviciilor şi ar pune bazele pentru creşterea numărului de turişti străini precum şi a duratei sejururilor petrecute în România.
În prezent, România nu reușește să atragă prea mulți turiști străini, chiar dacă numărul loc a crescut în ultima perioadă. Potrivit datelor Eurostat din perioada 2006-2010, România a atras cei mai puţini turişti străini, alături de Slovacia. Totodată, turiştii străini petrec cele mai scurte perioade în România, circa 2,2 nopți, în timp ce la bulgari perioada medie petrecută de un turist este de circa 5,3 nopți.
"România ar trebui să se concentreze mai mult pe atragerea de turişti străini care tind să cheltuiască mai mult în călătoriile lor. Din cele 10 ţări ai căror cetăţeni cheltuiesc cel mai mult pe turism, România este vizitată numai de francezi şi italieni", se spune în raport.
Raportul BCR, bazat pe datele Eurostat, face referire