Doar 8,4% din deţinătorii români de telefoane mobile au optat pentru un smartphone, poteţialul acestui segment pe piaţa locală fiind unul consistent, arată studiul GfK CEE Telco Industry Report 2011. Astfel, România deţine cea mai mică cotă din regiune în ceea ce priveşte incidenţa telefoanelor inteligente.
În Europa Centrală şi de Est, 14% dintre deţinătorii de telefoane mobile au în posesie un smartphone, iar cea mai mare incidenţă a deţinătorilor de smartphone este întâlnită în Slovenia (27,6%) , Turcia(23,7%) şi Lituania (18,5%).
România este surclasată de Ucraina cu o cotă de 8,9% şi de Slovacia cu o cotă de 9,3%.
Accesarea internetului de pe telefonul mobil este proporţională cu incidenţa telefoanelor inteligente. Acest grup progresiv de consumatori stârneşte interesul retailerilor, deoarece deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă 31% dintre persoanele care fac cumpărături online.
Potrivit raportului, deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă un target atractiv pentru industria publicităţii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea online este considerabil mai mare în comparaţie cu deţinătorii de telefoane clasice.
În contrast cu aceştia, deţinătorii de smartphone sunt mai activi în accesarea internetului de pe telefonul mobil şi prezintă un interes mai mare faţă de serviciile online, cum ar fi cumpărăturile online sau internet banking. Totodată, 75% dintre deţinătorii de smartphone din regiunea Europei Centrale şi de Est accesează reţelele sociale pentru a comunica cu alte persoane.
În general, mai puţin de 20% dintre utilizatorii de internet din această regiune a Europei fac cumpărături online.
În Cehia, unde achiziţiile online sunt cele mai populare comparativ cu restul regiunii, 54% din populaţia online caută chilipiruri. Slovacia şi Slovenia sunt de asemenea lideri în regiune în pr