Staţie de autobuz pe calea ferată sau trecere de pietoni cu un parapet pus în loc de trotuar. Pare un scenariu numai bun de camera ascunsă, dar e o realitate românească. Pe şoseaua de centură a Bucureştiului, traversarea este sport extrem.
Tot în Capitală, o trecere de pietoni, culmea, nu improvizată, ci avizată de autorităţi, are într-un capăt trotuarul şi în celălalt un parapet metalic.
Cine vrea să traverseze şoseaua de centură a Capitalei are nevoie de o doză mare de curaj pentru că această trecere este într-adevăr semnalizată, dar odată ajuns la celălat capăt trebuie să te grăbeşti să sari un parapet şi apoi să treci o cale ferată.
Trecerea de pietoni este amplasată în dreptul localităţii Odăile, într-o zonă prin care trec zilnic mii de maşini. La un metru distanţă de trecerea de pietoni, se găseşte culmea RATB-ului.
Pe o şină de cale ferată, nu circulă trenul, ci autobuzul. Pentru a ajunge însă în mijlocul de transport în comun trebuie să treci prin buruieni, iar apoi să sari peste un parapet direct în şoseaua de centură.
Autorităţile ştiu bine situaţia, dar nimeni nu-şi asumă răspunderea. Poliţia Ilfov spune că responsabilă pentru situaţie este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Iar Compania se spală şi ea pe mâini. Întrr-un comunicat, precizează că a solicitat în mai multe rânduri constructorului desfiinţarea trecerii de pietoni, acesta angajându-se să ia măsurile necesare în zilele următoare.
În timp ce autorităţile îşi aruncă pisica, angajaţii Căilor Ferate Române verifică starea şinelor din staţia de autobuz. Circulaţia trenurilor, întreruptă în urmă cu un an şi jumătate în zonă, va fi reluată. Iar România ar putea breveta, trecerea de pietoni spre vagoane.
Staţie de autobuz pe calea ferată sau trecere de pietoni