Mii de elevi nu au reuşit să ia nici măcar nota cinci la testările de inceput de an scolar. Mai mult, sunt zeci de unităţi şcolare care au clase întregi cu media patru. Cum se poate remedia problema? Prin mai mult exerciţiu!
Dezastru la evaluaările iniţiale. Mii de elevii au picat cu brio testările, deşi au avut în faţă subiecte uşoare din noţiunile acumulate în anii anteriori. Rezultatele au arătat că pentru mulţi cartea este o noţiune străină, asta în ciuda faptului că au reuşit să ajungă la liceu. Cele mai mici note au fost la matematică.
Astfel, dacă la clasa a cincea promovabilitatea este de 80%, în învăţământul liceal aceasta scade şi până la 15%, iar la clasa a XII-a doar trei elevi din zece au luat peste cinci la matematică. Motivul care stă la baza acestor rezultate slabe este fără îndoială lipsa exerciţiilor efectuate acasă. În plus, disciplina nu mai este atractivă în râdul profesorilor şi în multe şcoli matematica este predată de dascăli necalificaţi sau slab pregătiţi. Prin urmare se va introduce un program de monitorizare a cadrelor didactice cu rezultate slabe, se vor implementa programe de pregătire la distanţă iar elevii vor fi testaţi cel puţin o dată pe semestru.
"Elevii au tratat cu foarte mare lejeritate aceste teste. Chiar eu ştiu cazuri de copii care când au auzit că notele nu vor fi trecute în catalog, nu i-a mai interesat rezultatul", spune inspectorul de matematică, Viorica Bujor.
La celalalte discipline rezultatele sunt comparabile cu cele obţinute la examenele naţionale, deşi subiectele au fost cu mult mai uşoare. Judeţul Galaţi este singurul care a apelat la subiecte unice concepute de inspectorii de specialitate şi care a putut realiza o astfel de statistică.