După ce a terminat sezonul 2011 pe locul cinci în Formula 2, pilotul român Mihai Marinescu a fost invitat să concureze în GP2, cu ocazia Marelui Premiu de Formula 1 al Emiratelor Arabe Unite, se arată într-un comunicat remis Agerpres.
Braşoveanul va pilota un monopost al echipei Rapax, cea care în sezonul 2010, alături de Pastor Maldonado, a câştigat titlul mondial atât la piloţi, cât şi la constructori. Mihai îl va avea coechipier la Rapax pe spaniolul Dani Clos, un pilot în vârstă de 23 de ani, care are deja o bogata experienţă în GP2 Series.
Campionatul GP2 Series a fost fondat în 2005 de către Bernie Ecclestone şi a venit să înlocuiască binecunoscuta Formula 3000. Ca şi predecesoarea sa, GP2 este un eveniment suport pentru Grand Prix-urile de Formula 1, desfăşurându-se pe aceleaşi circuite şi în aceleaşi weekend-uri cu evenimentele din 'Marele Circ'.
Monoposturile din acest campionat au şasiu Dallara, propulsoare V8 produse de Renault, iar furnizorul de pneuri este, ca şi în cazul Formulei 1, Pirelli.
Capacitatea cilindrica a motorului este de 4 litri, acesta furnizează o putere de 620CP la 10.000 rpm, iar în performanţă pură, monopostul accelerează de la 0 la 100 hm/h în mai puţin de trei secunde - viteza de top este de 320 km/h.
Majoritate piloţilor care activează în prezent în Formula 1 au ajuns în cel mai popular sport cu motor direct din GP2. Printre aceştia se numără şi Lewis Hamilton (campion al Formulei 1 în 2008), Nico Rosberg, Timo Glock, Heikki Kovalainen, Vitali Petrov, Bruno Senna, Lucas di Grassi.
''Weekendul viitor va fi unul al premierelor pentru mine. Mă voi afla pentru prima dată pe circuitul Yas Marina din Abu Dhabi, voi concura pentru prima data în GP2 Series şi mă voi afla pentru prima dată într-un monopost atât de apropiat de cel din Formula 1. Tocmai pentru ca sunt atât de multe lucruri noi, obiectivul meu