Navigabilitatea pe tot parcursul Dunării şi interconectarea infrastructurii rutiere şi energetice între ţările bazinului danubian sunt obiective economice majore pentru Strategia UE în regiunea Dunării. Dar nu trebuie uitată nici protejarea mediului înconjurător, trebuie găsit un echilibru între aceste două exigenţe, a declarat, azi, ministrul de Externe Teodor Baconschi. Sursa: Codrin PrisecaruSursa: Cordin PrisecaruSursa: Codrin Prisecaru
1 /.
Teodor Baconschi a explicat că există state riverane mai atrase de chestiunile de mediu şi altele mai pragmatice, care vor să se concentreze pe poduri, infrastructură portuară, proiecte de modernizare. Comisia Europeană va monitoriza implementarea proiectelor concrete, deja selecţionate. La Bucureşti există ministere care se ocupă de punerea în practică a proiectelor: Ministerul Dezvoltării Regionale, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Mediului, a precizat ministrul.
El spune că este în interesul celor 14 state participante la Strategia UE pentru regiunea Dunării să aibă rezultate, în cooperare cu autorităţile locale, astfel încât, în următorul buget al UE, Comisia să poată aloca în continuare fonduri. "Dacă nu vom reuşi până spre sfârştiul lui 2012 să selecţionăm şi punem în practică proiecte, şansele Strategiei de a obţine finanţare pe termen lung se vor diminua", a spus Baconschi.
Fără culoare politică
"Se înţelege că proiectele au nevoie de sprijinul autorităţilor locale, care nu trebuie să aibă culoare politică. Aceste proiecte sunt menite să interconecteze malurile Dunării pe tot parcursul său, sunt proiecte de infrastructură şi navigabilitate sau pentru modernizarea porturilor, iar acestea sunt bunuri comune, prioritare, dincolo de orice logică partizană", susţine Baconschi.
Miniştrii de externe din statele riverane Dunării au discutat, azi, la Bucuresti, în