Doar 8,4% din clienţii operatorilor de telefonie mobilă din România deţin un terminal inteligent (smartphone), comparativ cu o medie de 14% întâlnită la nivelul ţărilor din Europa Centrală şi de Est, potrivit datelor dintr-un studiu realizat de GfK în perioada mai - iulie 2011.
"14% dintre deţinătorii de telefoane mobile din Europa Centrală şi de Est deţin un smartphone. La o privire mai atentă, cea mai mare incidenţă a deţinătorilor de smartphone este întâlnită în Slovenia, Turcia şi Lituania, în timp ce în ţări precum Slovacia, Ucraina şi România procentul deţinătorilor de astfel de modele este modest", arată GfK.
În România, pe piaţa telefoniei mobile activează Orange România, Vodafone România, Cosmote România, Telemobil şi RCS&RDS.
La finele lunii iunie, primii patru operatori aveau peste 25 milioane de clienţi.
Potrivit studiului CEE Telco Industry Report 2011, accesarea internetului de pe telefonul mobil pare să fie proporţională cu incidenţa telefoanelor inteligente.
"Acest grup progresiv de consumatori stârneşte interesul retailerilor, deoarece deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă 31% dintre persoanele care fac cumpărături online. Acestea sunt principalele concluzii ale CEE Telco Industry Report 2011, un studiu internaţional derulat în 15 ţări din Europa Centrală şi de Est, pe un eşantion total de peste 15.000 respondenţi", precizează GfK.
Deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă un target atractiv pentru industria publicităţii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea online este considerabil mai mare în comparaţie cu posesorii de telefoane clasice, potrivit datelor din studiu.
"În contrast cu aceştia, deţinătorii de smartphone sunt mai activi în accesarea internetului de pe telefonul mobil şi prezintă un interes mai mare faţă de serviciile online, cum ar fi cumpărăturile online sau int