În ciuda potenţialului ridicat al turismului din României, comparativ cu celelalte state din regiune, ţara noastră atrage greu turiştii străini. Ei sunt dispuşi însă să cheltuiască, în medie, de 12 ori mai mult decât cei autohtoni, se arată în prima ediţie a Raportului pe Turism, lansat astăzi de BCR.
„Deşi are unul dintre cele mai ridicate potenţiale din turism din regiune, România atrage destul de greu turişti străini care sunt dispuşi să cheltuiască, în medie, de 12 ori mai mult decât cei autohtoni“, a declarat Lucian Anghel, economistul-şef al BCR.
Care sunt factorii care ar putea spori numărul străinilor care vin să ne viziteze ţara? Mai multe investiţii directe, care să contribuie la îmbunătăţirea serviciilor, infrastructura de transport rutier mai bună şi educaţia angajaţilor din acest sector.
„Investiţiile organice alături de pătrunderea capitalului străin în turism ar putea genera fluxuri adiţionale de 1-1,5 miliarde de euro în balanţa turismului în 2016“, se arată în Raport.
O infrastructură mai bună ar crea un acces mai uşor la atracţiile turistice locale - pentru aducerea infrastructurii rutiere aproape de standardele europene trebuie dezvoltată acoperirea şi calitatea sa.
„Educaţia angajaţilor este un activ important în cadrul serviciilor de turism. Educaţia primară are o pondere importantă în cadrul forţei de muncă din turism în România, cu un posibil impact negativ asupra calităţii serviciilor şi a condiţiilor de călătorie a turiştilor străini“, a adăugat Lucian Anghel.
De asemenea, o importanţă majoră în atragerea turiştilor o au campanile publicitare.
„Campaniile publicitare mai bune pot asigura o poziţie mai înaltă a României pe harta turismului internaţional. Promovarea imaginii României în străinătate a început să dea roade, iar sosirile turiştilor străini au crescut cu 11% în primele şapte luni ale a