În goana după rating, minciuna şi răutatea sunt promovate insistent în show-urile TV. Personajele lor au devenit modele de comportament pentru tinere. Cei mai mulţi adolescenţi îşi aleg modele de viaţă din rândul persoanelor publice care-şi fac veacul participând la show-uri TV, pe fondul timpului petrecut în faţa micului ecran.
Totuşi, avertizează specialiştii, faptul că televiziunea poate fi considerată un modelator de atitudini şi mentalităţi în rândul tinerilor cu mintea încă necoaptă nu este deloc îmbucurător. Statisticile semnalizează o realitate îngrijorătoare.
Emisiunile de divertisment de calitate, care să expună valori, sunt pe cale de dispariţie, iar lor le iau locul cele care sunt doldora de subiecte de o sexualitate exagerată şi prost-gust, lipsă de maniere şi promovare de nonvalori. „Până la 20% din pacienţii mei vin şi-mi spun că «trăim în România şi asta ne ocupă tot timpul». Asta înseamnă că oamenii găsesc un fel de lider luminat în prezentator sau, în alte cazuri, în invitaţi. Puştii sunt nişte opozanţi de fel, iar emisiunile care promovează astfel de idei conturează personalitatea. Sunt oameni care ies pe stradă şi nu mai leagă propoziţii, ci citate", explică psihiatrul Gabriel Diaconu fenomenul care cuprinde adolescenţii din ziua de azi.
Vârsta critică: 12-20 de ani
Perioada pubertăţii, adolescenţei şi începutul tinereţii reprezintă puncte critice în formarea personalităţii unui individ. De aceea, persoanele cu vârste cuprinse între 12 şi 20 de ani sunt cele mai afectate de show-urile tv. Indiferent de modelul prezentat la televizor, tinerii sunt fascinaţi datorită oportunităţilor care li se oferă în urma acestor apariţii şi a scandalurilor. Faptul că personajele din emisiune devin cunoscute şi fac şi bani cu un efort minim sunt cea mai mare capcană pentru tineri. Popularitatea mentalităţii care nu promovează omul corect, c