Google, care a lansat Google Plus acum fix 100 de zile, a anunţat că va adăuga o nouă opţiune reţelei sale de socializare: Google+ Pages, scrie adage.com.
Acestea reprezintă echivalentul paginilor de fan de pe Facebook, care au devenit o parte centrală a strategiilor de marketing ale companiilor din întreaga lume.
Opţiunea Google+ Pages va fi disponibilă pentru mult mai multe afaceri, organizaţii şi branduri decât paginile de fan de pe Facebook. Practic, notează sursa, "oricine va putea deschide o pagină pentru orice".
Pentru a putea primi informaţii din partea unui brand, utilizatorii de Google Plus trebuie să se înscrie pe pagina brandului respectiv.
"Paginile sunt pentru orice, la fel cum profilurile sunt pentru oameni. Dar niciuna dintre aceste pagini nu poate interacţiona cu tine, dacă tu nu o inviţi în 'viaţa' ta", spune vice-preşedintele Google, Bradley Horowitz.
Spre deosebire de Facebook, unde butonul de "Like" înseamnă abonarea la o pagină de fan, butonul de "+1" de pe Google Plus nu va prelua această funcţie.
Google aduce un "+" căutărilor
În plus, Google introduce şi o nouă metodă de căutare: oricine va căuta "+pepsi" pe Google va putea să se aboneze imediat la pagina de Google Plus a companiei Pepsico.
Spre deosebire de Facebook, Google Plus susţine că nu va încerca să obţină venituri din publicitate, folosind Google+ Pages.
O altă diferenţă între Google+ Pages şi paginile de fani de pe Facebook este că, pe reţeaua de socializare de la Google, o firmă poate crea câte pagini doreşte. Spre exemplu, BMW poate crea o pagină separată pentru fiecare model de maşină.
Totuşi, specialiştii spun că firmele nu vor "migra" de pe Facebook, Twitter sau LinkedIn către Google Plus. "Google+ Pages este doar un alt loc pentru firme, în cadrul reţelelor de socializare", spune Kevin Barenblat, CEO al firmei de soc