Deşi Luxten asigură de nouă ani, gratuit, instalaţiile de iluminat pentru sărbători, Primăria Craiova a preferat să dea un milion de euro unei firme din Hunedoara pe alte instalaţii, în urma unei licitaţii „cu cântec“
Antonie Solomon a făcut, zilele trecute, o declaraţie cu privire la o afacere inutilă de mari proporţii a instituţiei pe care o conduce. În 2009, în plină criză financiară, Primăria Craiova a cheltuit un milion de euro pe ornamente de Crăciun. Achiziţia n-avea însă nici o justificare, pentru că Luxten - firma care asigură iluminatul public al oraşului - era oricum obligată să asigure gratuit aceste ornamente, potrivit contractului încheiat cu... Primăria Craiova!
Ornamente de criză
În anul în care criza financiară trimitea acasă 20% dintre funcţionari, municipalitatea craioveană pregătea nişte cumpărături „de criză“: ornamente pentru sărbătorile de iarnă în valoare de peste un milion de euro. Printre acestea se numărau ghirlande de brad, oameni de zăpadă, „ţurţuri luminoşi“, un „urs şezând“ şi mai mulţi „iepuraşi în iarbă“, alături de un impresionant „Moş Crăciun cu sac“ şi mai mulţi „reni pe schiuri“.
La licitaţie s-a prezentat doar o singură firmă - SC MK Ilumination SRL din Hunedoara - care a şi câştigat, primind pentru produsele sale suma de 4,4 milioane de lei, plus TVA.
În 2010, când a venit în control la Primăria Craiova, Curtea de Conturi a observat multe lucruri putrede în afacerea ornamentelor de sărbători, sesizând Agenţia Naţională de Monitorizare şi Reglementare a Achiziţiilor Publice cu privire la „abateri semnificative“ de la respectarea legii în cazul acestei achiziţii.
Licitaţie cu dedicaţie
Potrivit actului de control al Camerei de Conturi Dolj, municipalitatea craioveană nu a estimat valoarea contractului de achiziţie publică şi nu a întocmit caietul de sarcini pentru ach