Atragerea unui număr mai mare de investiţii străine directe în România, în vederea creşterii calităţii serviciilor oferite turiştilor, dar şi a numărului de străini care aleg să îşi petreacă vacanţele aici, alocarea unor sume de bani mai mari pentru îmbunătăţirea infrastructurii, creşterea numărului de persoane cu studii superioare în domeniu şi promovarea României prin campanii de branding de ţară şi prin marketing extern, sunt doar câteva dintre măsurile care trebuiesc luate pentru a spori veniturile obţinute prin intermediul activităţilor specifice acestei industrii, conform "Raportului pe Turism" realizat de către economiştii Băncii Comerciale Române (BCR), primul de acest fel făcut public până acum în ţară.
Investiţiile străine directe slabe scad potenţialul României de a obţine venituri mai mari din turism
În România, investiţiile străine directe au, în momentul de faţă, o valoare de 10 euro pe cap de locuitor, în perioada 2006 - 2010 ţara noastră aflându-se pe locul al treilea în ceea ce priveşte sumele de bani obţinute prin intermediul activităţilor din domeniul turismului. Economiştii sunt de părere că astfel de intrări de fonduri într-o economie reprezintă un element foarte important pentru aceasta şi cred că orice investiţie în această zonă va putea oferi românilor câştiguri înzecite.
"În primul rând, turismul ar putea să determine intrările de fonduri într-o economie ceea ce este foarte important. Dacă nu sunt intrări de fonduri, vei găsi din ce în ce mai greu lichiditate în perioada următoare. În al doilea rând, valoarea serviciilor în turism este mult mai mare decât cea din agricultură, de exemplu, şi atunci orice dezvoltare a turismului ar reprezenta o dezvoltare economică într-un ritm mult mai rapid decât în prezent. Intrările brute ar trebui să dubleze în cinci ani dacă investim în continuare", a declarat pentru gândul Lucian Angh