Firmele care întrețin infrastructura rutieră pe perioada iernii vor fi obligate să intervină mai din timp pentru curățarea drumurilor de zăpadă pe timpul iernii, potrivit noilor reglementări aprobate de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
”Prin modificările, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi-a propus să elaboreze o reglementare tehnică modernă, unitară, coerentă şi eficientă cu privire la modul de intervenţie în timpul iernii pe reţeaua rutieră din administrare în vederea asigurării viabilităţii drumurilor în sezonul rece”, se arată într-un comunicat remis de MTI.
Pe scurt, schimbările aduse de noile reglementări, care vor fi incluse şi în documentaţia de achiziţie a acordurilor cadru şi contractelor subsecvente aferente pentru activitatea de întreţinere mutianuală vară şi iarnă în perioada 2012-2014 la cele şapte direcţii regionale de drumuri şi poduri din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, presupun reducerea timpului de intervenție pe toate drumurile naționale.
Dacă în vechiul act normativ deszăpezirea drumului de nivel de intervenţie 1, respectiv cele cu nivel de trafic extrem de ridicat, precum DN1, pe minim o bandă de circulaţie trebuia realizată în cel mult 10 ore după încetarea viscolului, potrivit noului act normativ acest lucru se va face în 8 ore.
De asemenea, se va scurta perioada de intervenție pentru curăţirea zăpezii de pe platforma drumului de nivel de intervenţie 1 de la maximum patru zile, la 2.
Pentru drumurile de nivel de intervenţie 2 deszăpezirea pe minim o bandă de circulaţie se va face în cel mult 12 ore după încetarea viscolului, în loc de 24 de ore, iar curăţirea zăpezii de pe platforma drumului de pe platforma drumului se va face în cel mult trei zile, în loc de cinci.
Pentru drumurile naționale