Potrivit legislaţiei în vigoare, anvelopele devin obligatorii în condiţii meteo specifice. Mai exact, drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. După ce, de frica amenzilor, şoferii s-au înghesuit să-şi schimbe cauciucurile, conducătorii auto au acum o altă dilemă.
Ce se întâmplă când anvelopele de iarnă sunt folosite la temperaturi de peste şapte grade Celsius, aşa cum s-au înregistrat în ultimele zile?
Unii şoferi susţin că obligativitatea anvelopelor de iarnă în condiţiile în care temperaturile au fost cu mult peste zece grade face ca manevrabilitatea maşinii să fie mai greoaie, ceea ce poate dăuna siguranţei rutiere.
Părerile sunt însă împărţite. "Sigur că o diferenţă există, că doar cauciucurile de iarnă au o altă aderenţă la temperaturi mai mari de şapte grade, deci rezistenţă diferită la temperatură. Însă, diferenţele se observă pe distanţe lungi, la viteze mari. Aşa, că a fost o săptămână mai cald, nu cred că poate să se uzeze cauciucul sau să aibă vreun impact asupra circulaţiei maşinii. Legea spune că trebuie să le avem pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă şi polei. Bun, şi dacă mâine ninge şi ne prinde pe undeva fară sau facem, Doamne fereşte, vreun accident? Atunci ce facem?”, ne-a declarat un şofer care susţine că anvelopele de iarnă îşi au rostul lor.
Obligatorii şi nu prea...
"În România, această Ordonanţă care a fost elaborată in comun Ministerul Transporturilor şi Ministerul de Interne, în speţă Poliţia Rutieră, a urmărit întocmai ca aceste anvelope să fie folosite numai pe drumurile cu zăpadă, gheaţă sau polei. Deci, s-a exclus din start ideea să se folosească tot timpul. Desi, cinstit sa fiu, la nivelul UE este obligatoriu de la 1 noiembrie până la 30 aprilie. Anvelopele de vară, în momentul în care sunt expuse pe o perioadă îndelungată la temperaturi sub zece grade, îşi pierd elasticitatea. Adică, devi