Mexicanii şi israelienii au fost şi ei interesaţi de oferta turistică a Olteniei de sub Munte. Participările la târguri au mărit numărul de vizitatori care vizitează zona.
Faţă de anii anteriori, horezenii au avut inspiraţia de a ieşi „altfel" în lume la Târgul de Turism al României, care şi-a închis porţile zilele acestea la Bucureşti. Numărându-se printre cele 110 firme expozante şi 19 ţări participante, edilii oraşului Horezu au avut ideea să facă asistenţei demostraţii „pe viu" despre cum decorează olarii ceramica al cărei simbol este... „cocoşul". „Numărul vizitarilor la standul nostru a fost mult mai mare decât în anii trecuţi. Oamenilor degeaba le explici cum cum prinde viaţă ceramica. Ei trebuie să vadă şi asta-i încântă foarte mult. Un angajat al Muzeului de Artă Contemporană din Romanii de Sus, Diana Popescu, le-a arătat pe viu cum se decorează ceramica", a spus Vasile Blidaru, purtătorul de cuvânt al Primăriei Horezu.
Mexicanii interesaţi de „cocoş”
Horezenii şi-au prezentat „aşii" din mânecă, oferta turistică a zonei fiind una de excepţie. Satul Olari, leagănul ceramicii populare româneşti, Mănăstirea Hurezi, singurul monument UNESCO din Oltenia, cadrul natural de excepţie, alte obiective turistice monahale care recomandă Horezu ca fiind cea mai importantă destinaţie de turism din Oltenia de sub Munte. „Peste 2.500 de vizitatori şi 50 de agenţii de turism dar şi reprezentanţi ai ambasadelor străine au vizitat standul nostru. Dintre străini, foarte interesaţi s-au arătat mexicanii şi israelienii", a spus Vasile Blidaru. Participările horezenilor la cele patru târguri de turism organizate de la începutul anului, au avut ca efect mărirea numărului de turişti care vizitează zona. „În sezonul estival, la Horezu a crescut gradul de ocupare în unităţilor de primire-cazare din oraş şi din zona depresionară", a spus Constantin Ni