Soţii Marcela şi Ovidiu Spînu, din judeţul Cluj, au atacat o nişă neexploatată pe piaţa brânzeturilor. Produc brânză de capră cu trufe pe care o vând în hipermarketurile româneşti, dar şi în Cehia şi Slovacia.
Soţii Marcela şi Ovidiu Spînu au deschis în urmă cu patru ani, pe Dealul Feleacului, fabrica de produse din lapte de capră LaColline. Afacerea a crescut de la an la an, vânzările au depăşit un milion de euro, iar cele 20 de sortimente de brânzeturi se găsesc acum pe rafturile hipermarketurilor din România, dar şi în ţări precum Ungaria, Cehia şi Slovacia. De la lapte de capră integral, iaurt de băut şi kefir şi până la brânză de capră cu mucegai alb sau cu ierburi de Provence.
Mizând pe apetitul în creştere al românilor pentru brânza de capră, cei doi clujeni şi-au pus imaginaţia la încercare şi au dat gust unor combinaţii noi. Astfel, în urmă cu două luni, soţii Spînu au adăugat pe lista delicateselor brânza de capră cu trufe.
„Într-o seară, am invitat mai mulţi prieteni la o degustare de vinuri la care am oferit câteva aperitive şi fructe: prosciuto, trufe şi brânză de capră. Soţia mea a început să facă diverse combinaţii între aceste ingrediente şi a descoperit astfel această formulă. Experimentul a fost imediat extins la scară industrială şi, în doar două luni, noua specialitate LaColline era în magazine", povesteşte Ovidiu Spînu, administratorul fabricii LaColline.
Brânza românească în Cehia şi Slovacia
Brânza de capră cu trufe, produsă în România doar de cei doi clujeni, a cucerit rapid pofta românilor. În numai două luni de la lansare, vânzările acestui tip de brânză au atins 2% din volumul total. Noul produs este distribuit prin retailerii Mega Image şi Auchan, în hoteluri, restaurante şi prin serviciile de catering. La raft, brânza cu trufe LaColline se vinde cu aproximativ 12 lei, pentru un ambalaj de 150 de grame. @N_P