Anvelopele auto vor fi vandute de anul viitor in baza unor noi criterii, ce includ nivelul de zgomot al pneurilor, capacitatea de franare precum si consumul de carburant pe care il implica acestea. Potrivit specialistilor citati de DailyBusiness.ro, reglementarile sunt menite, printre altele, sa scoata de pe piata cauciucurile periculoase "made in China" care respecta abia la limita standardele de calitate.
Piata romaneasca a fost invadata, in acest an, de anvelope fabricate in China. Arata aproape identic cu celelalte si, foarte important, sunt mai ieftine.
Multi romani le-au cumparat, speriati de amenzile pregatite de autoritati pentru cei care circula, de la 1 noiembrie, fara cauciucuri de iarna.
Specialistii in domeniu spun ca acesta sunt foarte slabe calitativ. “Respecta la limita standardele europene in materie”, afirma Luiza Popa, marketing specialist la Autozone si Asociatia Nationala a Comerciantilor de Anvelope din Romania.
In ciuda semnalelor de alarma, importatorii de astfel de anvelope inregistreaza vanzari importante, pentru ca oamenii nu se pricep sa faca distinctie intre marcile prezente pe piata.
“Pentru multi, cauciucul de iarna cel mai bun este cel care are santuri mai proeminente. Sau aleg dupa numele marcii sau dupa ce le spun prietenii sau mesterile de la service”, spune analistul auto Razvan Marinescu.
De la 1 noiembrie 2012, multe dintre dilemele soferilor in privinta alegerii cauciucurilor se vor risipi, pentru ca producatorii si comerciantii vor trebui sa prezinte detalii concrete despre calitatile acestora, de la eficienta energetica, la contributia la consumul de carburant si gradul de poluare.
Anvelopele care vor fi scoase la vanzare incepand cu aceasta data vor fi etichetate pe clase energetice, de la "A" la "G", la fel ca si la aparatele electrocasnice.