CFR SA a atribuit un contract de aproape 250 milioane de euro consorţiului Astaldi - Swietelsky - Alstom - Euro Construct - Dafora pentru lucrări de construcţii pe tronsonul frontieră - Curtici - Arad, în lungime de 41,2 kilometri.
"Propunerea financiară a consorţiului este de 1.080.484.729,25 lei (echivalentul a 248.199.005,18 euro) fără TVA, iar termenul de execuţie a lucrărilor este de 27 de luni calendaristice. Proiectul cuprinde lucrări de reabilitare/modernizare a infrastructurii şi suprastructurii, electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii feroviare (inclusiv GSM-R) şi lucrări de construcţii civile în staţii", se arată într-un comunicat transmis de CFR SA.
Termenul pentru depunerea contestaţiilor este de 10 zile de la primirea comunicării.
Contractul va fi cofinanţat de Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvern (15%).
Obiectivul prioritar al contractului este modernizarea infrastructurii feroviare pentru a creşte circulaţia trenurilor până la o viteză maximă de 160km/h.
CFR SA anunţa în luna ianuarie că a primit şase oferte în faza de precalificare pentru modernizarea căii ferate pe tronsonul frontieră-Curtici-Arad, valoarea estimativă a contractului fiind de 1,17 miliarde lei, fără TVA.
Astfel, au depus oferte consorţiile Condotte (Italia) - Balfour Beatty Rail (Germania) - Balfour Beatty Rail (Italia) - Ansaldo STS (Italia) - Selex Communications (Italia), Impresa Pizzarotti&C (Italia) - Construzioni Linee Ferroviarie (Italia) - Strukton Rail (Germania), Leonhard Weiss (Germania) - Colas Rail (Franţa) - Thales (Franţa), Alpine Bau (Austria) - FCC Construccion (Spania) - Wiebe (Austria), Astaldi (Italia) - Swietelsky (Austria) - Alstom (Franţa) - Euro Construct (România) - Dafora (România), precum şi compania OHL ZS (Cehia).
CFR SA a atribuit luni consorţiului Swietelsky - Strabag - Alstom -