Cei mai mulţi dintre britanici se plâng din cauza doctorilor şi a asistentelor din spitale, în timp ce staff-ul administrativ şi moaşele au primit cele mai puţine reclamaţii, relatează Daily Mail.
Aproximativ 49% dintre pacienţii britanici acuza comportamentul nepoliticos al doctorilor. Spre exemplu, un pacient a fost certat de asistente pentru că a murdărit aşternutul şi a ţipat la el atunci când le-a rugat să îi aducă o pereche de pijamale curate.
Cazurile în care asistentele şi doctorii se poartă urât cu pacienţii sunt foarte dese, astfel încât, în urma unei analize a Consiliului General Medical (GMC), s-a descoperit că procentul a urcat, cu peste jumătate, la 40, în ultimii trei ani. Din acest motiv, GMC au realizat un nou ghid de conduită pentru doctori, care prevede ca aceştia să trateze pacienţii cu respect şi să se asigure că au tot ce le trebuie.
Pe primul loc în topul celor mai "rele" 12 spitale se află Leicester Royal Infirmary, care a primit 275 de plângeri în 2010. La polul opus, University College Hospital din Londra, în ciuda faptului că este un spital foarte mare, a avut doar 56 de reclamaţii.
Printre problemele sesizate de pacienţi se numără şi faptul că doctorii vorbesc la telefon în timpul consulaţiei, că ţipă şi le vorbesc urât sau că fac glume pe seama pacienţilor suferinzi.
Deşi conducerea spitalelor susţine că reclamaţiile reprezintă doar un mic procent din numărul pacienţilor totali, studiile arată că o treime dintre persoanele care doresc să facă o reclamaţii, nu o fac în cele din urmă.
"O relaţie bazată pe respect şi încredere este crucială pentru o îngrijire bună a pacienţilor. Reclamaţiile ar trebui să fie privite ca nişte motive puternice pentru a schimba situaţia", susţine doctorul Mark Porter de la British Medical Association's Consultants' Committee.
De cealaltă parte, medicii şi asistentele cons