Incertitudinea este cuvantul cel mai des folosit pentru a caracteriza situatia in care se afla in prezent piata de media din Romania. Si asta in conditiile in care estimarile arata ca industria va incheia anul 2011 cu o scadere ce nu va depasi 2 cifre, iar asteptarile pentru 2012 sunt unele pozitive, in conditiile anului electoral.
Alexandra Olteanu (foto), managing director al agentiei Initiative, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca piata investiilor in media este cuprinsa de o incertitudine mult mai mare decat se simtea in ultimul trimestru din 2008, inaintea primului val al crizei.
Olteanu spune ca noul val al crizei este o preocupare a intregii piete de media.
Si asta pentru ca "este foarte probabil ca noul val de criza sa produca efecte asupra bugetelor de media din Romania".
Pe de alta parte, seful Initiative apreciaza ca semnalele economice interne indica o relativa stabilizare a pietei. "Anul 2012 este un an electoral si exista premise de imbunatire a puterii de cumparare impreuna cu o relaxare a masurilor de eficientizare a aparatului bugetar. Speram totusi ca efectul factorilor externi sa nu induca dezechilibre majore in economia noastra si in bugetele de publicitate", a spus Olteanu.
Ea crede ca in 2011 se remarca o stabilizare relativa a pietei, cu o scadere cuprinsa intre 5 si 7% fata de 2010.
Valoarea totala a pietei locale de media a scazut cu 9%, in 2010, pana la 316 milioane de euro, atingand un nivel sub cel din 2006, potrivit studiului Media Fact Book 2011.
Printul a fost in continuare cel mai afectat, cu o scadere de 30% fata de 2009, urmat de outdoor, care a pierdut 20%, radio 16%, in timp ce TV-ul a inregistrat o scadere mult mai mica, de doar 6%.
De asemenea, Internetul a fost singurul mediu care a crescut semnificativ ca volum, cu mai mult de 30%, compar