Producătorii de pneuri vor fi obligaţi să-şi eticheteze produsele în funcţie de consumul de carburanţi, de zgomot şi de aderenţa la terenul umed, potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern elaborat de Ministerul Economiei.
Această măsură a fost votată de Parlamentul European în toamna 2009 şi va trebui aplicată de la 1 noiembrie 2012.
Pentru şoferi, aceasta este o veste bună, pentru că vor şti cum este influenţat consumul de carburanţi de un anumit tip de cauciuc. În cazul autoturismelor, diferenţa consumului de carburanţi între cele mai slabe şi cele mai performante pneuri este de până la 10%, potrivit informaţiilor deţinute de „Adevărul".
„Furnizarea de informaţii referitoare la clasele de eficienţă a consumului de combustibil, clasele de aderenţă pe teren umed, respectiv clasele de zgomot exterior de rulare este de natură a influenţa deciziile utilizatorilor finali în sensul achiziţionării unor pneuri mai sigure, mai silenţioase şi mai eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil", se arată în nota de fundamentare a proiectului de HG.
Uniunea Europeană a adoptat acest regulament în cadrul eforturilor de a reduce cu 20% emisiile de dioxid de carbon până în anul 2020. Măsura ar putea reduce consumul de carburanţi al UE cu 1,5 milioane de tone pe an.