Reducerile de grup reprezinta o forma de publicitate, crede Jeffrey Treichel, cofondator si CEO al Kolektiva, compania ce opereaza Fundeal.ro, unul dintre cele mai mari site-uri de cupoane de pe piata locala.
"Le spunem partenerilor sa nu se astepte sa faca bani. Aceasta este doar o forma de publicitate care aduce consumatori noi, cand alte metode nu aduc asta", a declarat Treichel.
"Totusi, incercam sa structuram deal-urile astfel incat clientul sa castige bani. De exemplu, pentru un restaurant structuram cuponul astfel incat sa existe cheltuieli suplimentare", a adaugat acesta.
O parere similara are si Mihai Seceleanu, CEO al Internetcorp, compania ce opereaza Kuponiada.ro.
"Reducerile reprezinta viitorul in ceea ce priveste publicitatea. In industria asta platesti efectiv pentru conversie, pentru ca utilizatorii sa-ti cumpere produsul", a declarat Seceleanu.
Seful Internetcorp spune ca in general comerciantii care aleg aceasta metoda de publicitate sunt multumiti de rezultate si aleg sa se intoarca. In cazul kuponiada, 41% din campaniie din ultima luna au fost facute cu comercianti cu care site-ul a mai lucrat in trecut.
Jucatorii mici vor disparea. Piata se consolideaza
Ambii jucatori se asteapta ca numarul site-urilor de reduceri, situat la peste 100 in prezent, sa scada simtitor in urmatorii ani.
"Cele mai mari patru site-uri din Romania fac 60% din vanzari, iar site-urile din top 10 au peste 80% din vanzari. E clar ca jucatorii majori nu vor face decat sa creasca. Un player mic poate fi pe piata pe cont propriu cu un deal pe saptamana, dar nu va face bani nici macar cat sa treaiasca. Deja piata nu mai este in perioada de boom, asistam la o consolidare", a declarat Seceleanu.
La randul sau, seful Fundeal.ro se asteapta ca jucatorii mai mici vor disparea din piat