Veniturile grupului Vodafone, al doilea mare operator de telecomunicaţii mobile din România după numărul clienţilor au crescut uşor, cu 0,5%, în primul semestru al anului fiscal 2011-2012, încheiat la 30 septembrie, la 361 milioane lire sterline (411,5 milioane euro), de la 359 milioane lire în perioada corespunzătoare a anului anterior, deşi numărul clienţilor a scăzut.
Profitul operaţional EBITDA (câştigul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) al operatorului telecom pe piaţa românească a coborât totodată cu 5%, de la 149 mil. lire la 141 milioane lire (160,7 mil. euro), potrivit rezultatelor financiare anunţate ieri de grupul britanic Vodafone, proprietarul operaţiunilor din România.
Vodafone România avea 8,596 milioane de clienţi la finele lunii septembrie, faţă de 8,93 milioane la jumătatea acestui an, 9,197 milioane la sfârşitul anului fiscal 2010-2011, respectiv 9,839 milioane la 30 septembrie 2010. Compania a anunţat ieri că a continuat să deconecteze cartelele prepay inactive.
"În perioada aprilie - septembrie 2011 Vodafone România a adăugat un număr de 1,367 de milioane de clienţi noi, continuând în acelaşi timp să deconecteze utilizatorii inactivi ai cartelei Vodafone, ajungând astfel la un număr total de 8.596.375 de clienţi la sfârşitul perioadei", arată compania. Din numărul total de clienţi raportat la 30 septembrie, 60,5% sunt utilizatori în regim prepaid, în timp ce restul de 39,5% sunt clienţi pe bază de abonament.
Vodafone România notează că a înregistrat venituri totale de 410,7 milioane euro în perioada martie-septembrie 2011, iar încasările din trimestrul al doilea al anului fiscal au fost cu 3% mai ridicate decât în primele trei luni.
Veniturile generate de serviciile de internet mobil au urcat cu 164% în ultimul an, notează compania. Profitul operaţional ajustat al Vodafone în România a coborât cu 13