În ultimii patru ani, România a atras cei mai puţini turişti străini, în acelaşi ritm cu Slovacia, la nivelul Uniunii Europene. Un raport al BCR realizat pe baza datelor Eurostat arată însă că România ar putea câştiga până la 1,5 miliarde de euro în următorii cinci ani, dacă ar investi mai mult în turism.
Deşi are unul dintre cele mai ridicate potenţiale din turism din regiune, România atrage cu greu turişti străini. Aceştia sunt dispuşi să cheltuiască, în medie, de 12 ori mai mult decât turiştii autohtoni, afirmă economistul-şef al BCR, Lucian Anghel, cu ocazia lansării raportului pe turism realizat de Banca Comercială Română.
Studiul, realizat pe baza datelor Institutului European de Statistică, arată că, pentru a se putea transforma într-o destinație turistică importantă, România trebuie să își construiască o infrastructură la nivel european, să investească în calitatea serviciilor și în formarea personalului care activează în acest domeniu.
Dacă această situaţie s-ar materializa, în următorii cinci ani, România ar reuși să aducă venituri suplimentare de pâna la 1,5 miliarde de euro, se estimează în raport. În prezent însă, situaţia este critică. România nu reușește să atragă prea mulți turiști străini, chiar dacă numărul lor a crescut în ultima perioadă.
Datele Eurostat din perioada 2006-2010 arată că România a atras cei mai puţini turişti străini, alături de Slovacia. Totodată, turiştii străini petrec cele mai scurte perioade în România, circa 2,2 nopți, în timp ce, la bulgari, perioada medie petrecută de un turist este de circa 5,3 nopți.
Raportul sugerează ca ţara să se concentreze mai mult pe atragerea de turişti străini care tind să cheltuiască mai mult în călătoriile lor. Din cele zece ţări ai căror cetăţeni cheltuiesc cel mai mult pe turism, România este vizitată numai de francezi şi italieni.
Studiul mai arată că