Cel mai popular model Mazda a fost retuşat cu fineţe, pentru a se putea măsura mai bine cu vedetele clasei compacte. Sursa: MAZDASursa: MAZDASursa: MAZDA
1 /.
Când concurenţii tăi se numesc Volkswagen Golf/ Jetta, Ford Focus sau Opel Astra, perspectivele nu par dintre cele mai favorabile. Şi totuşi, chiar dacă nu a strălucit, 3-ul, modelul compact produs de Mazda, a făcut o figură frumoasă pe cel mai important segment al pieţei auto europene.
Mazda3, cea mai populară gamă a constructorului japonez, cu trei milioane de unităţi vândute la nivel mondial, a primit un retuş dintre cele mai fine în acest sezon.
Cu o eficienţă tipic niponă, designerii şi inginerii mărcii au modificat aproape insesizabil aspectul maşinii, lucru care a condus la o mică îmbunătăţire a aerodinamicii, situaţie care a contribuit la uşoara reducere a consumului şi emisiilor de dioxid de carbon.
Suplimentar, a fost rigidizată caroseria şi optimizată setarea suspensiilor, pentru o stabilitate superioară în viraje. În habitaclu, intervenţiile au fost minore. Cea mai vizibilă este noua temă aleasă pentru iluminarea cadranelor şi comenzilor de pe bord: combinaţia albastru-alb dominând roşul clasic Mazda.
"Benzinarul" de 1.6 litri, recomandarea EVZ
La nivelul motorizărilor, Mazda3 vine cu două unităţi normal aspirate alimentate cu benzină, de 1.6 şi 2.0 litri, cu 105, respectiv, 150 de cai-putere.
Al treilea "benzinar", dedicat versiunii sportive MPS, are 2.3 litri, un sistem de supraalimentare şi nu mai puţin de 260 de cai-putere care se înghesuie toţi la puntea faţă.
Pentru amatorii motoarelor turbodiesel, există două versiuni – 1.6 (115 CP) şi 2.2 litri – ultima pe două paliere de putere: 150 sau 185 CP. Majoritatea cutiilor de viteze manuale au 6+1 trepte.
Ca şi până în prezent, gama Maz