Ziarul Financiar a început săptămâna trecută să prezinte povestea celor mai importanţi 1.000 de oameni din businessul autohton prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite pe baza datelor culese de ZF pentru realizarea anuarului "Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business".
Marius Meleşteu, 45 de ani, un executiv cu o experienţă de peste 15 ani în domeniul bunurilor de larg consum, conduce de aproape doi ani subsidiara locală a grupului israelian Strauss, producătorul cafelei Doncafe. De profesie inginer - absolvent al Universităţii Politehnice (Facultatea de tehnologia construcţiilor de maşini) -, Meleşteu este licenţiat şi în marketing, la Institutul de Marketing Management din Africa de Sud. De altfel, traseul său profesional s-a axat în special pe zona de marketing.
El şi-a început cariera în cadrul filialelor locale ale multinaţionalelor din industria bunurilor de larg consum în 1994, ca manager de vânzări şi marketing al Stimorol România, companie în cadrul căreia a lucrat aproape trei ani. Ulterior, el s-a alăturat subsidiarei locale a gigantului Unilever, în cadrul căreia a lucrat aproape şapte ani şi unde a ocupat pe rând funcţiile de senior brand manager deodorants & male fragrances, national sales manager România al diviziilor de cosmetice, îngrijire a locuinţei (Home ans Personal Care) şi alimente, precum şi cea de country manager pentru subsidiara grupului din Serbia şi Muntenegru.
Din martie 2004, Meleşteu a ocupat timp de un an funcţia de director de marketing al companiei Telemobil (Zapp) pentru a se întoarce în industria bunurilor de larg consum un an mai târziu, ca director comercial al Heineken România, unul dintre principalii producători locali de bere. El a deţinut această funcţie până în prima parte a anului 2009, când a