Picturile lui Da Vinci par mai îmbibate de simboluri decât picturile oricărui alt mare artist. Ceea ce pare, în aparenţă, doar simplu şi frumos, ascunde o multitudine de informaţii la care doar avizaţii par să aibă acces. Capitala Marii Britanii are parte în această lună de o expoziţie care le va oferi iubitorilor artei detalii despre metodele de lucru ale unui pictor care a făcut istorie, reprezentând frumuseţea şi sufletul Renaşterii, relatează Daily Mail.
Miturile incastrate în picturile celebrului Da Vinci vor fi demontate în cadrul expoziţiei de la Londra. „Doamna cu hermină" este unul dintre cele patru portrete „feminine" pictate de Da Vinci, celelate trei fiind „Mona Lisa", „Portretul Ginevrei da Benci" şi „La Belle Ferroniere". Lucrarea sus-menţionată a fost realizată între 1489 şi 1490. Însă cine este femeia cu hermină şi ce simboluri ascunde?
Se crede că aceasta a existat cu adevărat: numele ei era Cecilia Gallerani, amanta lui Ludovico Sfoza din Milano, protectorul lui Leonardo. Pictura pare simplă, realizată în stilul realist. Cecilia Gallerani avea doar 15 ani atunci când a fost pictată de către Da Vinci, iar frumuseţea ei putea stârni, la acea vreme, adevărate revolte politice. Cecilia a devenit amanta ducelui Ludovico, care a descris-o ca fiind „frumoasă ca o floare", în timp ce despre soţia sa a spus că este abia „un lucru mic şi plăcut".
Arta în mişcare şi simbolul secret
Leonardo era obsedat de mişcare, de aceea a introdus o nouă tehnică portretistică. Cecilia este întoarsă pe jumătate (o mişcare cunoscută cu denumirea de „contraposto"). Ea ţine la pieptul ei o hermină, un animal recunoscut pentru blana mătăsoasă, care era folosită pentru eşarfe şi robe ceremoniale. În artă, hermina era folosită ca o emblemă a fertilităţii şi a naşterii, ceea ce i-a determinat pe specialiştii din lumea artei să creadă că Leonardo a pictat-o