Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a anunţat că va reduce, de la 1 decembrie, numărul de direcţii de la 28 la 12, iar numărul angajaţilor va scădea cu până la 10%, măsurile fiind însoţite şi de restrângerea cheltuielilor cu personalul, informează Mediafax. La finele anului 2010, instituţia avea 163 de salariaţi în sediul central şi reprezentanţele regionale, cu un angajat mai puţin decât în 2009, potrivit datelor din raportul anual al instituţiei. Potrivit informaţiilor vehiculate în presă, preşedintele instituţiei câştigă lunar aproximativ 30.000 de euro. "În scopul compatibilizării obiectivelor strategice ale CSA cu actualul sistem european de supraveghere a pieţelor financiare şi de trecere la noul regim de solvabilitate, Solvency II, autoritatea a procedat la adoptarea unei noi structuri organizatorice. Astfel, dintr-un număr de 28 de direcţii (...), noua structură va cuprinde numai 12 direcţii de specialitate şi va intra în vigoare începând cu 1 decembrie", se arată într-un comunicat al CSA. Noua structură organizatorică a fost aprobată, marţi, de către Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) şi va fi disponibilă în cel mai scurt timp pe website-ul CSA, www.csa-isc.ro, se precizează în comunicat.
CSA a analizat şi rezultatele auditului intern
În aceeaşi şedinţă, conducerea CSA a analizat şi rezultatele auditului intern care a fost demarat la începutul lunii trecute, în scopul evaluării veniturilor şi cheltuielilor la momentul preluării mandatelor de către noii membri ai Consiliului CSA. "Rezultatele auditului intern au reliefat nevoia restructurării organizatorice şi aplicarea unor măsuri de reducere a cheltuielilor. Prin urmare, CSA va avea o structură simplificată, care impune şi o reducere de personal cu până la 10%. Pe fondul scăderii primelor subscrise în primul semestru cu peste 7% la nivelul pieţei de asigură