Cel mai important criteriu pe baza căruia managerii decid să achiziţioneze carburanţii pentru companie este calitatea produselor, potrivit studiului „Consumul de carburanţi în randul companiilor din România“, realizat de firma de consultanţă Rentrop&Straton.
Calitatea carburanţilor este primul criteriu de selecţie pentru 61,3% din respondenţi, dar şi preţul este considerat foarte important de către 57,7% dintre ei.
„Pentru actualul semestru din 2011, cei mai mulţi dintre managerii chestionaţi (45%) anticipează o creştere moderată a cheltuielilor cu carburanţii necesari desfăşurării activităţilor economice ale companiilor pe care le conduc. 27,5% din respondenţi prevăd o menţinere la acelaşi nivel a cheltuielilor cu carburanţii, iar 10,1% consideră că ele vor scădea moderat“, se arată în studiu.
Peste două treimi dintre manageri consideră că resursele de petrol sunt aproape de a fi epuizate, iar alternativa cea mai promiţătoare la energia bazata pe hidrocarburi este cea solară.
Suntem dependenţi de carburanţi
Totuşi, cea mai mare parte a companiilor sunt dependente în prezent de consumul de carburanţi, 77% dintre directori declarând că folosesc combustibili petrolieri în desfăşurarea activităţilor firmei.
Cei mai mulţi spun că folosesc motorină (71,9%) şi benzină (69,3%), dar se observă că o proporţie semnificativă de întreprinderi (16,6%) utilizează şi gazul petrolier lichefiat (GPL).
Majoritatea IMM-urilor cumpără des carburanţi. 31,9% dintre directori spun că alimentează zilnic, iar 36,2%, că achiziţionează o dată la câteva zile produse petroliere. Puţine firme, adică doar 31,4%, au contracte de furnizare cu distribuitorii de carburanţi.
Dintre acestia, 32,1% au incheiat contracte cu Petrom, 21,4% cu Rompetrol, 19,6% cu Lukoil, 10,7% cu OMV, 8,9% cu MOL, iar 1,7% s-au orientat către alţi distribuitori.
Studi