Supermarketurile nu vand legume si fructe romanesti. Toata lumea foloseste acest refren cand vorbeste despre starea agriculturii romanesti. Exista insa si cazuri care contrazic regula. Saptamana trecuta, Carrefour a semnat un contract cu o companie din Covasna care va furniza 20% din cantitatea totala de cartofi ce vor fi vanduti de lantul francez de supermaketuri in Romania. Cum a ajuns Mihail Mucsi sa conteze pe piata agricola interna? Citeste mai jos povestea fostului cercetator transformat in antreprenor.
Pe 3 noiembrie, firma Agrico-M, ce cultiva cartofi pe 100 de hectare de teren in judetul Covansa a semnat un parteneriat cu Carrefour Romania pentru livrarea a 2.000 de tone de cartofi anual, adica pentru asigurarea a 20% din cartofii vanduti de lantul francez in Romania. Contractul a fost semnat odata cu lansarea Filierei Calitatii Carefour pentru cartofi - care este un acord pentru productia si comercializarea de cartofi obtinuti printr-un proces tehnologic controlat, de la insamantare pana la vanzarea catre consumatorul final.
Directorul general al companiei Agrico-M, Mihail Mucsi, a povestit pentru HotNews.ro cum a reusit sa devina primul producator de cartofi din Romania care s-a impus pe piata supermaketurilor ca furnizor direct de cartofi.
Rep: Cum ati ajuns sa semnati un astfel de contract cu Carrefour, contract care va plaseaza ca pion important pe piata supermaketurilor? Mihail Mucsi: Noi furnizam de cativa ani cartofi catre Carrefour; este vorba despre un cartof la care eu aveam deja trasabilitate asigurata, pentru ca noi suntem certificati la nivel european. Inainte eram certificati EurepG.A.P, acum avem certifcatul GlobalG.A.P. care atesta faptul ca produsul nostru este urmarit in toata perioada de vegetatie, de la samanta, pregatit pamantul, la plantare, chimicalele folosite - pesticide si ingrasaminte chimice - si anal