Intrarea pe piaţa de produse noi este încetinită pentru că sunt promovate cele ieftine
Vânzările BenQ în 2011 - sub estimări, fiind afectate de orientarea către preţ
România a început să devină în ultimii ani una dintre pieţele care nu se mai află printre ultimele locuri din lume unde sunt lansate produse noi. Totuşi, consolidarea vânzărilor de produse noi, care de obicei sunt mai scumpe, este încetinită de politicile de preţ ale retailerilor.
Potrivit reprezentanţilor BenQ România, marii retaileri promovează produsele ieftine pentru a genera un flux mai mare de vizitatori, şi care să genereze vânzări pe alte categorii de produse. "Retailerii nu obţin profit din vânzarea acestor produse, dar câştigă din creşterea traficului în magazine, iar un număr mai mare de vizitatori aduce vânzări în creştere", a declarat, într-o conferinţă de presă, Dragoş Salamac, team leader BenQ pentru România.
Vânzările locale ale producătorului taiwanez de echipamente IT vor creşte anul acesta cu 5-10%, la 7,5-8 milioane de euro, deşi reprezentanţii companiei anticipau un nivel de 9 milioane de euro. Acest rezultat a fost influenţat de concentrarea pieţei locale pe produsele ieftine. "Ca volum am avut creşteri semnificative în prima parte a acestui an atât pe segmentul de monitoare, proiectoare şi camere foto. Dar dacă vinzi produse ieftine, valoric vânzările nu au cum să crească la fel de mult", a explicat oficialul pe România al BenQ. "La începutul anului, estimam vânzări în România de aproape 9 milioane de euro, dar rezultatele din prima jumătate a anului şi trimestrul al treilea arată că vânzările se vor situa între 7,5 şi 8 milioane de euro, cu 5-10% mai mult faţă de 2010", a mai spus Dragoş Salamac.
Piaţa proiectoarelor, susţinută de segmentele de business şi educaţie
Potrivit datelor BenQ, compania a înregistrat în primele nouă lu