Marea majoritate a populaţiei României, 83%, se uită regulat la televizor, mai ales în căutare de informaţie. De asemenea, o treime dintre români ascultă zilnic emisiuni la radio, conform unui studiu prezentat joi de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie.
Potrivit sociologului Vasile Dâncu, atenţia consumatorilor de media rămâne îndreptată asupra programelor de televiziune. Televiziunea a câştigat sau şi-a consolidat o poziţie centrală în consumul cultural al românilor. Trendul era valabil şi acum patru ani, dar acum acest lucru s-a modificat în sensul consolidării unor comportamente de consum şi consolidării unor anumite practici, transmite RRA.
“O modificare importantă este că s-a accentuat caracterul oarecum privat şi familiar al consumului de televiziune, de exemplu”, a declarat Vasile Dâncu. Radioul rămâne un mijloc de informare pentru care optează, cu precădere, persoanele cu studii superioare, iar mai mult de 40% dintre ascultători au vârsta de peste 65 de ani.
Spre deosebire de alte studii de acest fel din anii trecuţi, în prezent, două treimi dintre cei care au răspuns au două sau trei televizoare în gospodărie. Programele TV sunt urmărite “din dorinţa de informare“.
Studiul prezentat joi de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie mai arată că peste jumătate dintre români urmăresc un program sau o emisiune TV din dorinţa de a se informa, iar divertismentul, curiozitatea sau îmbogăţirea culturii generale reprezintă motivaţii secundare.
Marea majoritate a populaţiei României, 83%, se uită regulat la televizor, mai ales în căutare de informaţie. De asemenea, o treime dintre români ascultă zilnic emisiuni la radio, conform unui studiu prezentat joi de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie.
Potrivit sociologului Vasile Dâncu, atenţia consumatorilor de media rămâne îndreptată asupra programelor d