Piata cupoanelor de reduceri, in crestere extrem de rapida in ultimul an, va continua sa evolueze pe masura ce din ce in ce mai multi utilizatori se inscriu pe site-uri de acest fel. „Cei care cumpara o data, deseori mai cumpara de cateva ori. Este un sistem sustenabil”, considera Jeffrey Treichel, co-fondator si CEO Kilektiva/Fundeal.
Aceasta industrie functioneaza pe „cicluri de produse si servicii”. Astfel, daca acum cateva luni mergeau foarte bine, de exemplu, reducerile la restaurante, in prezent merg pachetele de turism sau de produse, subliniaza Matei Pavel, fondator CautaReduceri.ro.
Foarte multi dintre cei ce achizitioneaza cupoane revin pentru aceleasi servicii, platind de aceasta data pretul intreg. Cel mai des se intorc catre business-uri care necesita un „follow up”, in genul cabinetelor medicale sau site-uri pe care trebuie sa te inscrii – magazine online, spune, la randul sau, Mihai Seceleanu, fondatorul Kuponiada.ro.
Companiile partenere nu genereaza sume mari de bani din aceste contracte insa continua sa se intoarca pentru ca este o forma de publicitate ieftina, care genereaza clienti si atentie in piata. „Le spunem foarte clar partenerilor sa nu se astepte sa le creasca in mod substantial veniturile doar dintr-un parteneriat, intrucat, pana la urma, pentru ei, este o forma de publicitate”, spune Treichel.
1. Ai cumparat cupoane de reducere? Ce experiente ai avut? A fost totul foarte bine! Asa si asa, se putea mai bine. Ingrozitor totul! Nu am cumparat si nu sunt dispus(a). Nu am cumparat dar o sa incerc.
Partea dificila a business-ului este faptul ca in fiecare zi trebuie sa aduci reduceri foarte bune – mai ales din cauza concurentei foarte mari de pe piata. „Nu este ca in alte business-uri in care poti sa ai o luna foarte buna si apoi una proasta si sa supravietuiesti. Nu, in acest business trebuie sa fii foarte bu