Instituţiile şi direcţiile administraţiei ploieştene nu reuşesc să strângă bani nici pentru plata salariilor. Litigiul dintre RATP Ploieşti şi ANAF, din cauza unor subvenţii de la bugetul local, s-ar putea repeta şi la alte instituţii ale Primăriei. Aproape toate au nevoie de subvenţii pentru a funcţiona
Pe vreme de criză, instituţiile publice s-au orientat cu disperare către reducerea cheltuielilor, omiţând aproape în totalitate şi cealaltă jumătate a problemei: veniturile. La multe instituţii ploieştene, cheltuielile au scăzut în ultimii ani, însă la fel s-a întâmplat şi cu veniturile. Aşa s-a ajuns ca multe dintre structurile subordonate Consiliului Local Ploieşti să nu fie în stare să se autofinanţeze. Fondurile proprii pe care le strâng într-un an nu ajung nici pentru plata cheltuielilor cu personalul. Salvearea vine, anual, prin subvenţii de la bugetul municipiului. Una dintre cele mai grave situaţii este la Regia Autonomă de Transport Public, care este îm litigiu cu Fisc-ul din cauza unor subvenţii. Un control desfăşurat de Administraţia Fiscală a găsit o „gaură" de câteva zeci de milioane de lei la Regie. Inspectorii au considerat că RATP are de plătit TVA aferent perioadei 1 octombrie 2007 - 31 decembrie 2010, pentru subvenţiile primite de la bugetul local pentru transportul anumitor categorii de persoane din municipiu. Conform calculului, Regia a prejudiciat bugetul de stat, în total, cu 34,7 milioane de lei, reprezentând taxa neachitată în intervalul cu pricina, de 21,7 milioane de lei, dar şi penalităţi de întârziere. „Decizia ANAF ţine de neplata TVA-ului. Noi susţinem că acele sume au reprezentat ajutor social, iar ANAF spune că este subvenţie. În sprijinul nostru există şi hotărârile de Consiliu Local, unde sumele alocate figurează ca ajutor social, la care, prin lege, nu se aplică TVA. Suntem convinşi că instanţa ne va da dreptate", a declarat