„Există vreo legătură între comerţ şi medicină? După Hipocrate, interesele comerciale sunt străine de tradiţia medicală; cu alte cuvinte, răspunsul este unul negativ. Din acest punct de vedere, într Publicitate e spital şi întreprinderea comercială diferenţierile sunt mai mult decât evidente. Prin urmare, este important de punctat ce deosebeşte medicul de comerciant, pacientul de client şi, nu în cele din urmă, pacientul de marfă. (…) Este medicina o afacere? Deşi răspunsul teoretic este negativ, în practică se pot constata răspunsuri formal pozitive (însă defavorabile prin implicaţii). În fond, acesta este un tribut plătit pentru o serie întreagă de lacune: de la lipsa unui învăţământ vocaţional până la reacţia anemică a diverselor instituţii cu un oarecare rol în această direcţie.“ Am reprodus mai sus câteva din premisele viitoarei întruniri a Atelierului de Filozofie şi Antropologie Medicală condus de dl conf. univ. Kiraly Istvan, sub egida UMF „Iuliu Haţieganu“ Cluj-Napoca. Miercuri, 16 noiembrie a.c., de la orele 18, cei interesaţi de discuţii multi- şi transdisciplinare într-un cadru informal sunt aşteptaţi la Biblioteca Clinicii Medicală II Cluj-Napoca (str. Clinicilor nr. 2–4, et. 2), la întâlnirea cu dl Paul Popovici, lector la Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir“. Tema dezbătută: Comerţul cu medicina.
„Există vreo legătură între comerţ şi medicină? După Hipocrate, interesele comerciale sunt străine de tradiţia medicală; cu alte cuvinte, răspunsul este unul negativ. Din acest punct de vedere, într Publicitate e spital şi întreprinderea comercială diferenţierile sunt mai mult decât evidente. Prin urmare, este important de punctat ce deosebeşte medicul de comerciant, pacientul de client şi, nu în cele din urmă, pacientul de marfă. (…) Este medicina o afacere? Deşi răspunsul teoretic este negativ, în practică se pot const