Volkswagen şi Opel sunt cele mai tranzacţionate mărci pe piaţa auto second hand în mediul online din România, înregistrând în ultimul an cele mai multe anunţuri publicate, potrivit datelor furnizate de AutoIndex.
Lider incontestabil al tranzacţiilor de autoturisme pe piaţa auto second hand în mediul online din România este brandul Volkswagen, cu peste 66.400 anunţuri postate pe Auto.ro în ultimul an, conform AutoIndex. Istoricul mărcii în România, încrederea pe care o acordă românii maşinilor germane datorită gradului ridicat de fiabilitate, siguranţei oferite pasagerilor şi costului relativ accesibil al pieselor de schimb, au făcut ca Volkswagen să fie cea mai tranzacţionată marcă în mediul online. Cele mai multe anunţuri aparţin modelelor Volkswagen Golf şi Passat.
Opel a stabilit de-a lungul timpului mai multe recorduri, devenind o referinţă pe piaţă prin prisma raportului avantajos dintre preţ, echipare, confort şi siguranţă, ocupând locul al II-lea în mediul online cu peste 61.300 anunţuri postate pe Auto.ro în ultimul an, cele mai multe anunţuri fiind pentru modelele Opel Astra şi Vectra.
Marcă autohtonă, Dacia nu se află în topul tranzacţiilor în mediul online înregistrând un număr de 23.500 anunţuri postate în ultimul an pe Auto.ro, tranzacţionarea mărcii făcându-se cu precădere în mediul offline.
AutoIndex, cel mai precis instrument de măsurare a pieţei auto second hand, este primul de acest gen din România şi are drept punct de pornire anunţurile de vânzare postate pe Auto.ro. AutoIndex furnizează informaţii relevante privind media preţului solicitat, valoarea pieţei de maşini second hand precum şi numărul total de anunţuri şi evoluţia acestuia în timp.
Modalitatea de calcul este complexă, agregă datele din peste 450.000 de anunţuri, se obţine pentru 28 mărci şi 180 modele, ţine cont de kilometri, an de fabricaţie, marc