„Adevărul“ a testat cel mai nou şi cel mai mic model al producătorului german BMW. La doar câteva luni de la lansarea sa internaţională, Seria 1 vine să ne convingă de calităţile sale. BMW a decis în acest an că trebuie să aducă îmbunătăţiri majore celui mai mic model din gama sa de autoturisme.
Noua generaţie Seria 1 a fost lansată la sfârşitul acestei veri. Modelul are linii de design mai îndrăzneţe şi mai proeminente şi o parte frontală cu elemente caracteristice noului limbaj de design BMW care se întrevede cel mai bine pe Seria 5.
Compacta mărcii germane şi-a păstrat încă transmisia spate, fiind singura maşină din segmentul C care păstrează această caracteristică. Noi am testat-o în varianta 118i, echipată cu un motor ce dezvoltă 125 kW/170 CP.
Din punctul nostru de vedere, cele mai importante premiere ale noii generaţii se află sub caroserie. O premieră este modul de condus ECO PRO, oferit standard. Modelul de test era echipat cu sistemul Park Assist (care ajută foarte mult la parcarea lateral) şi cu Efficient Dynamics (sistem de recuperare al energiei la frânarea de motor).
Modelul mai era echipat cu BMW ConnectedDrive, un sistem care permite conducătorului auto să dispună de funcţii internet prin conectarea telefonului mobil al utilizatorului (în cazul nostru, un iPhone 4). Acest telefon asigură legătura maşinii cu internetul, permiţând postarea pe reţelele social media şi citirea de ştiri. Cu ajutorul telefonului de la bord se pot obţine date despre parametrii de funcţionare ai maşinii.
Comportament superior rivalelor compacte
BMW Seria 1 este adresat celor care le plac esenţele tari în sticluţe mai mici. Compacta bavareză are comportament dinamic apropiat de al unei limuzine dintr-o clasă superioară de la acelaşi producător, dar are dimensiuni care o fac perfectă în oraş.
Seria 1 ne-a făcut să ne întrebăm serios cum