La sfârşitul lui octombrie, Orchestra Medicilor „Ermil Nichifor“ a inaugurat stagiunea 2011–2012 printr-un concert susţinut la Ateneu. Programul spectacolului şi evoluţia interpreţilor şi instrumentiştilor sunt analizate de dna Anca Florea, la rubrica Revelaţiile Euterpei.
La sfârşit de octombrie, Orchestra Medicilor „Ermil Nichifor“ a invitat publicul la concertul prin care a inaugurat o nouă stagiune, cu un program atractiv ce a adus la rampă şi tineri solişti cu un potenţial promiţător, abordând pagini celebre, mult îndrăgite de melomani. Astfel, după uvertura operei Forţa destinului de Verdi, interpretată cu acurateţe de către ansamblul „halatelor albe“, întregit cu suflători care, de această dată, au fost „în formă“, am ascultat o arie din aceeaşi partitură, punând în valoare glasul frumos şi amplu al sopranei Bianca Margean, studentă aplaudată deopotrivă în aria din Tosca de Puccini, parcursă cu îngrijire, dar cu probleme în acut, care sper să fie rezolvate. Deloc întâmplător, repertoriul ales face parte din cel care, cu ani în urmă, i-a adus profesoarei sale, reputata soprană Maria Slătinaru-Nistor, satisfacţii artistice deosebite pe scene importante din lume. Colegul Biancăi de la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, tenorul Augustin Hotea, a surprins extrem de plăcut prin timbrul plăcut de tenor liric, prin datele naturale incontestabile (inclusiv acut strălucitor şi sigur) şi prin sinceritatea redării ariilor din Don Giovanni de Mozart şi Boema Publicitate de Puccini (nu am înţeles de ce oare vestita Che gelida manina a fost… botezată, în programul de sală, Una gelida manina). Prof. dr. Mircea Penescu, apreciatul concertmaestru al Orchestrei, a precizat că tânărul este acum la clasa de canto condusă de soprana Mariana Colpoş. Dacă la Bianca Margean se poate vorbi despre lipsa de experienţă în concerte cu orchestra, la el situaţia