Fantezia constructorilor si a arhitectilor n-are limite. Cam la asemenea idee duc imaginile de mai jos, care reprezinta intersectii in toata regula dintre canaluri navigabile construite si rauri naturale, de asemenea navigabile.
In fond, sunt simple poduri peste rauri, cu diferenta ca, pe pod, in loc sa circule trenuri sau masini, circula vapoare, conform factroom.ru.
Cel mai lung pod-canal din Europa a fost construit la Magdeburg, in Germania, in anul 2003. El traverseaza raul Elba si masoara 918 metri lungime, iar pentru constructia lui au fost folosite 24.000 tone de otel si 68.000 mc beton.
Recordul anterior apartinea podului din Briare (Franta), lung de numai 662 m, dar cu o vechime impresionanta: a fost construit in 1896.
Un record in domeniu il reprezinta si podul-canal de la Pontcysyllte (Tara Galilor), cel mai inalt din lume (40 m deasupra vaii).
Surpriza o constituie insa faptul ca asemenea solutii constructive, necesare pentru a putea traversda rauri cu canale navigabile, nu sunt, asa cum ar parea la prima vedere, raritati: exista peste 30 de poduri-canale navigabile numai in Franta.
Fantezia constructorilor si a arhitectilor n-are limite. Cam la asemenea idee duc imaginile de mai jos, care reprezinta intersectii in toata regula dintre canaluri navigabile construite si rauri naturale, de asemenea navigabile.
In fond, sunt simple poduri peste rauri, cu diferenta ca, pe pod, in loc sa circule trenuri sau masini, circula vapoare, conform factroom.ru.
Cel mai lung pod-canal din Europa a fost construit la Magdeburg, in Germania, in anul 2003. El traverseaza raul Elba si masoara 918 metri lungime, iar pentru constructia lui au fost folosite 24.000 tone de otel si 68.000 mc beton.